Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Visagino socialinės globos namai" slapukų politika. Daugiau informacijos

Muziejų diena

2019 balandžio 08

Gal ne visi žino, kad Vilniaus centre, visai šalia Katedros aikštės yra įsikūręs modernus Pinigų muziejus. Su nekantrumu laukėme tos dienos, kada galėsime jį aplankyti.
Mus pasitiko maloni gidė, kuri pasakodama vedžiojo po rekonstruotas ir išplėstas muziejaus patalpas, kuriose įrengtos naujos, modernios ekspozicijos. Sužinojome, kad  muziejus, statytas XIX a. antrojoje pusėje, šiuo metu priklauso bendram Lietuvos banko rūmų kompleksui. Naujos muziejaus ekspozicijos, išsidėsčiusios penkiose muziejaus salėse per du aukštus ir  supažindina su pasaulio pinigų ir bankininkystės istorija, Lietuvos pinigais, bankininkystės raida mūsų šalyje nuo pirmųjų kredito įstaigų atsiradimo iki šių dienų. Čia pamatėme ir tradicines eksponavimo formas ir šiuolaikines interaktyvias priemones, kurių dėka patys dalyvavome pažinimo procese.
Džiugu, kad  Pinigų muziejus pritaikytas neįgaliesiems. Turintiesiems judėjimo sutrikimų muziejuje įrengti lauko ir vidaus keltuvai, specialus sanitarinis mazgas. Su mygtukų pagalba galima reguliuoti didinamuosius stiklus ir judančiuose stenduose susipažinti su eksponuojama medžiaga. Turintieji regėjimo negalią (silpnai matantieji) gali pasinaudoti specialiu audiogidu su sutartiniais iškiliais mygtukais. Muziejuje įdiegta ir elektroninė ekskursijų audiogido sistema gestų kalba, pritaikyta turintiesiems klausos negalią.
Muziejuje patyrėme daug įspūdžių: patys pasigaminome monetas, pasisvėrę, sužinojome kiek kainuojame bei buvome pamaloninti dovanėlėmis.

Ne ką mažesni įspūdžiai laukė mūsų grįžtant ir aplankant Švenčionyse įsikūrusį Nalšios muziejų. Čia mus pasitiko ir su Nalšios kraštu supažindino mūsų draugė, etnologė, dr. Regina Mikštaitė – Čičiurkienė,
Švenčionių kraštotyros muziejus įkurtas 1945 metais. Muziejaus fondus sudarė mokykloje naudotos mokymo priemonės, mineralų kolekcija, akmeniniai kirvukai, monetų ir banknotų kolekcija.
Muziejus kaupia istorijos, gamtos, archeologijos, amatų, verslų ir buities eksponatus, organizuoja ekspedicijas (kraštotyrines, archeologines) jiems rinkti, tiria krašto etnokultūrinį palikimą ir jį propaguoja. Nalšios muziejuje sukaupta virš 64 000 eksponatų. Saugomi unikalūs akmens ir žalvario amžių archeologiniai radiniai iš Kretuono apyežerio gyvenviečių: papuošalai, darbo ir verslų įrankiai. Numizmatikos rinkinyje: Vaclovo IV Prahos grašiai, Žygimanto Augusto pusgrašiai, Rusijos kapeikos bei 20 a. monetos ir banknotai. 2000 metų vasario 14 d. Nalšios muziejus atvėrė duris naujame pastate. Trijose ekspozicijų salėse eksponuojama gamtos, archeologijos, istorijos, miestelėnų buities bei etnografijos eksponatai. Ekspozicijoje rodoma: kraičio skrynios, spintos, bufetai, kiti miestelėnų buities rakandai.
Kai mes lankėmės muziejuje, čia vyko spalvinga pavasarinė Švenčionių rajono tautodailininkų, amatininkų, meno kūrėjų ir mėgėjų darbų paroda.