Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Visagino socialinės globos namai" slapukų politika. Daugiau informacijos

Gyvenkime ne tam, kad valgytume, o valgykime tam, kad gyventume

2018 lapkričio 11

„Gyvenkime ne tam, kad valgytume, o valgykime tam, kad gyventume”, – su šiuo šūkiu globos namuose paminėjome Europos sveikos mitybos dieną. Kalbėjome apie sveiką ir saugų maistą, tinkamus mitybos principus. Visi sužinojo kokiuose maisto produktuose daugiausia angliavandenių, baltymų ar riebalų.

Geriausią sveikos mitybos įvairovę iliustruoja ,,Maisto pasirinkimo piramidė“, kuri parodo kokius maisto produktus rekomenduojama vartoti kasdien ir kelis kartus per dieną, kokius maisto produktus rekomenduojama vartoti rečiau ir saikingai bei kokius – retai ir mažai, kad mityba būtų tinkama ir sveika.

Taigi “piramidę” statėme visi, praktiškai išdėliodami augalinės ir gyvulinės kilmės produktus per tris pakopas. Apačioje – daržoves, vaisius, kruopas, miltus ir jų gaminius. Antroje pakopoje dėjome mėsą, riešutus, kiaušinius, aliejų, pieno produktus. Na, o mūsų Pranutė, savęs neįsivaizduojanti be saldumynų, cukrų ir saldainį uždėjo ant pačios piramidės viršūnės. O per praktinę užduotį, per visą piramidės aukštį, taip pat nupiešė ilgą saldainį, tuo mus visus smagiai prajuokindama.

Gyventojams papasakojome, kad maisto pasirinkimo piramidė rekomenduoja ir augalinius, ir gyvūninius maisto produktus, bet augalinių maisto produktų vartojimas beveik neribojamas, rekomenduojami didžiausi jų kiekiai. Taip yra todėl, kad šių grupių maisto produktų sudėtyje vyrauja kompleksiniai angliavandeniai, savo sudėtyje turintys didelį krakmolo kiekį ir mažą cukraus (sacharozės) kiekį. Taigi, angliavandenių, išskyrus cukrų, rekomenduojama vartoti pakankamai daug.

Visi priėjome bendros išvados, kad labai svarbu nepersivalgyti, daug ir aktyviai judėti, gerti pakankamai vandens ir būti linksmiems.

Paminėjome Europos sveikos mitybos dieną